söndag 22 april 2018

Snickars

BRITTA SNICKARS
1900-2000-talet






GUD, GE MEJ SINNESRO






VISA MEJ, HERRE, DIN VÄG 



Visa mej, Herre, din väg,

visa mej, Herre, din väg,
jag vill vandra i din sanning,
jag vill vandra i din sanning.

1. Herre, lär mej dina vägar,
visa mej dina stigar.
Led mig i din sanning, lär mej,
du som är min Gud, min räddare.
Visa mej, Herre, din väg...

2. Kom ihåg din barmhärtighet,
Herre, den godhet du alltid har visat.
Glöm min ungdoms synder,
allt vad jag har brutit.
Visa mej, Herre, din väg...

3. Herre, tänk på mej med trofast godhet.
Herren är god och står vid sitt ord:
han visar syndarna vägen,
han leder de ödmjuka rätt.
Visa mej, Herre, din väg...

4. Allt, allt vad Herren gör
är nåd och trofasthet
mot dem som håller
hans förbund och ord.
Visa mej, Herre, din väg...

Text: Ur Psaltaren 25, omkväde Psalt. 86:11
Musik: Britta Snickars 1978 (25 år)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar